måndag 9 november 2009

SÅ dålig förlorare...

Nu var det längesedan jag skrev här. Men tiden går snabbare än vanligt. Vet faktiskt inte varför. Förra veckan kändes som två dagar, mycket jobb med planeringen av att öppna en våning till på jobbet. Där emellan volleyboll, försöka leva och se mitt kära pool slås i spillror.

Precis bevittnat Pool spela lika hemma mot Birmingham, det är inte ok. Normalt sett försvarar jag manager Benitez, men icke idag. Fega och framförallt sena beslut. Inte alls vad vi behöver.
Sedan att vi är helt överlägsna matchen och ska egentligen vinna spelar mindre roll, nu när poängen bara blev en till slut.

Vi fick med oss tre poäng hem från Falköping igår. Var en konstig match, mer likt damvolleyboll faktiskt, bollen gick väldigt många gånger över nätet under samma poäng. Måste ge RIG cred för deras försvarsspel och inställning, kul att se. Att mer än halva laget bara går andra året är ju perfekt, ser fram emot att se utvecklingen i det laget. Sedan får vi hoppas att inte alla går till Hylte eller Falkenberg efter studenten som vanligt, och får sitta på bänken när det drar ihop sig till slutspel. Vi spelade dock inte bra igår, stundtals riktigt dåligt. Gjorde några byten, till skillnad mot idag och Benitez, försökte få förändring i det mentala. Men vi tog oss samman och vann rättvisst, starkt om jag väljer att se det så. Viktigt med tre poäng i jakten på en GP-plats.

Nu till helgen som kommer är det Uppsala som gäller. Svenska Cupen semi på lördagen, och finalen på söndagen. Där vill vi vara. Tror på en jämn batalj mot Habo, som vi kommer gå vinnande ur, vi har ett bredare lag och det kommer fälla avgörandet.

Annat jag noterade i helgen: Bångman måste tycka det är lite skönt att Yngerskog är borta. Nu får ju han alla pass och får vara lagets go to guy. Inte för att han skulle erkänna det, men jag tror det. Sollentuna vinner utan Martin, starkt. Det blir riktigt toppmatch nästa torsdag hemma i Vingåker. 1:an mot 2.an, nu har ju Falkenberg en match mindre, men vi har "points in the bag".
Då hoppas jag på en elektrisk stämmning i hallen, Dave buas ut för att han valde att spela för ett lag som inte alls uppskattas i VÅR hall. Jag älskar Dave ändå, men inte den dagen.

Nu ska jag tjura ytterligare en gång för mitt j*vla pool skull. Ibland undrar jag varför jag utsätter mig för sånt här. SÅ dålig förlorare...

/#11

Inga kommentarer: