fredag 13 november 2009

Var är Robban?

Sitter just nu på ett fik i Alingsås, tåget går hem vid 16.30 tiden. Missar tyvärr träningen ikväll. Kanske är det rätt behandling för mitt onda knä, det visar sig imorgon när det är match.

Imorgon smäller det mot Habo. Jag måste erkänna, har ingen koll alls på detta års Habo.
Tittade precis på poängligan. Adnan Herco ligger 7:a och nästan Haboit hittar vi inte förrän på delad 34:e plats. Vi har 6 spelare mellan plats 5 - 30 i poängligan. Det sköna med volleyboll är sånt spelar oftast ingen roll, men jag hoppas det gör det denna gång.
Var är Robban Blomqvist, varför spelar inte han? Han är ju Habo enligt mig.

**

Undrar om det kommer någon publik till morgondagens matcher, jag är tveksam. Men hoppas så innerligt att jag har fel. Vore riktigt kul med en cool inramning. Om jag kan gå den kemiska vägen till att slippa alla krämpor, så finns det fortfarande utrymme till andra undrer.

**

Katrineholmskuriren ringde mig igår och frågade lite om våra chanser i Svenskacupen.
Använde som vanligt ett gäng sköna klyschor invävda i massa tomt prat, som till slut blev några bra kommentarer. Jag måste berätta om en skön fråga jag fick. Reportern (minns ej hans namn) frågade mig om det var orättvisst för Vingåker att vi spelade den sista semifinalen, och då skulle få några timmar mindre vila till finalen, än det andra laget som tagit sig till final. Riktigt skön iaktagelse, men det känns inte som om 2 timmar mer vila är det som kommer avgöra finalen. Vilka lag det än är som kommer spela den.

Inga kommentarer: