torsdag 1 april 2010

Heja Sollet

Helt ärligt trodde jag aldrig jag skulle skriva det, Heja sollet.
Dave får ta åt sig äran för det. Men jag ser som att det vore sunt för svensk volleyboll med skifte på tronen. Sedan är väl oddsen på att någon tv-kanal kan släppa lerallsvenskan en stund, och åka inom tullarna till sollentuna Större än om Falkenberg bjuder in dom.

Sedan hoppas jag på en tight match i Linköping. Vinner Linköping kan jag ju alltid säga, vi åkte ut mot finalisten, men vinner Övk så unnar jag Kalle en finalplats.

Våren är här, livet blir helt plötsligt lite svårare att leva. Trots att det alltid brukar vara tvärtom. Vet inte riktigt vad som väntar för varje ny dag som kommer, men jag är glad att jag inte är ensam. Tack H & E.

Möte om nästa säsong verkar nu bli på min arbetsplats, om en vecka. När påskdagarna har gått i ide för i år. Jag tror på vår inslagna väg att bygga från grunden, vvkgrunden. Men jag är övertygad om att vi måste krydda på med ngn utländsk krydda. En drake som kan döda boll helt enkelt, då tror jag vidåkershallen börja glöda igen.
Vi får se vad som händer helt enkelt.

I tisdags såg jag Kent på conventum. Fick plötsligt ett grymt bra uppslag till nästa krönika, identitet kommer den handla om. Skriver klart den i helgen tänkte jag.

Glad nykter påsk
/J

1 kommentar:

Anonym sa...

LVC vann och du kan höja Vingåkers insats som åkte ut mot en finalist.