torsdag 4 mars 2010

Börjar se ljuset i tunneln

Jag har inte mått bra några dagar nu, feber och magont har varit problemet. Kände redan efter matchen i söndags att jag inte mådde bra.
Så nu har jag fått betala priset några dagar för att kroppen tagit stryk. Det var efter fredags träningen jag åkte hem till pappa för att duscha (vidåkershallens el hade försvunnit sin väg), då vägde jag mig och insåg att jag hade tappat 8 kilo på 3 veckor. Det är rätt mycket med min kroppshydda. Så ni barn som läser detta, börja aldrig stressa och misshandla er kropp. Nog om det, idag känns kroppen bättre, börjar se ljuset i tunneln.

**

Vilken skön seger det var mot Örkell i söndags. Tror hela föreningen behövde den, alla trogna i publiken behövde den i alla fall. Vi spelare har på allvar fått upp tron igen, poäng i tre raka matcher. Vi tog oss till slutspel på egen hand och nu börjar kampen. Glöm inte, året vi tog oss hela vägen till final så slutade vi bekant på just en 7:e plats i serien.
Linköping valde oss med motiveringen - Det är det närmaste laget. Resandet är alltid en utmaning, speciellt för ett så pass stort och långt lag som oss frestar det på. Vi trivs väldigt bra i deras hall. De brukar komma med väldigt mycket folk på bortamatcherna som skapar en bra atmosfär.

Med dom orden känns det inte som om det gör något att Vingåker vinner kvartsfinalserien. Linköping har ju ändå inte behövt rest så långt, dom trivs i vår hall och atmosfären är bra.

**

Fick reda på att en förening i elitserien hade ett lite krismöte, där en punkt behandlade varför det var så lite folk på deras hemmamatcher, och vilka åtgärder de skulle ta - resultatet blev en facebookgrupp - vad är det för värld vi lever i?

**

Mitt och Daves slutspelstips kommer på lördag. Ha en bra helg

/J

1 kommentar:

Anonym sa...

Det LVC inte sa i sin motivering var att de även tycker att det är kul att se den gamle spela :-) Skönt att du är på bättringsvägen chefen! Ses på söndag